23948sdkhjf

Grænsen mellem netbutikken og den fysiske butik eksisterer ikke

Kunderne vil ikke acceptere forskelle i prisen på nettet og i fysiske butikker. Elektronikbutikken Power har allerede taget konsekvensen.
Kunderne accepterer ikke, at der er forskellige priser og vilkår, hvis de handler i butikker, der både sælger på nettet og i fysiske butikker. Gennemsigtighed er alfa omega, viser ny analyse fra FDIH.

- Vi kan en gang for alle slå fast, at virksomhederne skal fokusere på at skabe ens oplevelser for kunderne – især når det kommer til pris og generelle vilkår. Vi er nået til æraen for Total Retail, hvor kunderne ikke vil mærke forskel på, om de handler på nettet eller i den fysiske butik. Hvis ikke butikkerne er opmærksomme på udviklingen, så ender de som fortidslevn, siger Niels Ralund, adm. direktør i FDIH.

Elektronikgiganten Power har forudset udviklingen og indført en klokkeklar strategi, der tager hensyn til, at kunderne vil have ens vilkår og priser:

- Alle har snakket om omni-channel i lang tid, men ingen turde føre strategien ud, når det kom til prisen. Vi havde en fornemmelse, og så tog vi bind for øjnene og hoppede ud i det. I dag er det en af de væsentligste grunde til, at alle Power-butikker i Danmark tjener penge. Det betyder simeplthen alt, fordi vi giver kunderne det, de efterspørger. Det er en gamechanger, siger CEO i Power Jesper Boysen

Powers system fungerer ved, at en unik udviklet prisrobot konstant overvåger markedet og otte gange i døgnet opdaterer POWERs produktpriser. Dermed kan virksomheden effektivt tilpasse prissætningen af hele varesortimentet og tilbyde kunderne den bedste pris - uanset om de handler på power.dk eller i butikkerne.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172